مجموعه ما شما را به خرید بهترین محصولات بادام زمینی دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

بادام زمینی آستانه ایرانی شمال

آنچه در این مقاله می خوانید...

بادام زمینی آستانهبادام زمینی ایرانیبادام زمینی شمالبادام زمینی مغانبادام زمینی گیلانبادام زمینی لاهیجانبادام زمینی خارجیبادام زمینی انگلیسیکاشت بادام زمینی در زنجانجوانه زدن بادام زمینیبادام زمینی چگونه کشت می شودبادام زمینی فصل کاشتبادام زمینی سوغات کدام شهر استبادام زمینی به عربی چی میشه

کارخانه هایی در استانه اشرفیه وجود دارند که به صورت تخصصی بادام زمینی ساخت شمال ایران را تولید می کنند و قادر به مصرف خانگی و صنعتی هستند.

این محصول یکی از بهترین انواع آجیل ها می باشد که در بسته بندی های مختلف بدون هیچگونه خرابی یا تلخی صورت می گیرد.

بادام زمینی آستانه

یکی از مرکز اصلی تولید بادام زمینی در کشور، اشرفیه آستانه است که سالیانه ۸۰ درصد از تولید بادام زمینی کشور را تشکیل می دهد.

از آنجایی که این شهر در کنار رودخانه قرار دارد دارای خاکی حاصلخیز می باشد که این منطقه به مرکز اصلی کشت بادام زمینی تبدیل شده است که توسط بهترین دستگاه خشک کن تولید و به سراسر کشور عرضه می شود.

بادام زمینی ایرانی

امروزه شهرهای مختلفی در ایران وجود دارند که انواع مختلفی از بادام زمینی ایرانی را تولید و عرضه می کنند که با توجه به اینکه بادام زمینی ایرانی از کیفیت بالا و خوبی برخوردار بوده و برای مصرف داخلی بسیار سودمند است، لذا مصرف‌کنندگان برای محصولات خود مناسب‌تر می‌باشند.

بادام زمینی شمال

در حال حاضر یکی از بهترین بادام زمینی برشته با کیفیت و قیمت مناسب، که به طور مستقیم و عمده فروشی عرضه می شود، بادام زمینی شمال می باشد.

کشت این محصول در شمال کشور به صورت یک ساله صورت می گیرد که در اوایل بهار افزایش و کشاورزان برای برداشت محصول در اوایل پاییز به انجام می دهند.

بادام زمینی شمال، نه تنها در کل کشور، بلکه در سراسر جهان، به دلیل کیفیت بالا از طرفداران بسزایی برخوردار است.

بادام زمینی مغان

یکی دیگر از شهر هایی که در آن بادام زمینی پروش می یابد، شهر مغان می باشد که این محصول از محبوبیت بالایی برخوردار است که سالانه در حجم بالا و در سراسر کشور عرضه می شود.

معمولا این محصول با طعم های متفاوتی برای تهیه محصولات مختلف پوشش داده می شود.

بادام زمینی گیلان

در گیلان نوع کشت بادام زمینی اشکال مختلفی دارد: کشت فله، دستی و غیره.

کشت دانه های بادام زمینی از اوایل اردیبهشت شروع و تا نیمه اول خرداد ادامه دارد که کشاورزان در هر هکتار تقریبا مبلغی که استفاده می کنند که بین ۵۵ تا ۶۰ کیلوگرم است.

انها همچنین بادام زمینی ها را در مخلوطی از سایر غلات مانند لوبیا و هندوانه کشت می دهند تا کارایی انها را افزایش دهند اما قابل ذکر است که این امر ممکن است به الودگی این محصولات منجر شود.

بادام زمینی لاهیجان

گیاهی با خواص شگفت انگیزی که مقدار زیادی مواد مغذی دارد، بادام زمینی لاهیجان می باشد که فسفر، منیزیم، منگنز، مس، ویتامین و مواد الی از جمله این مواد مغذی می‌باشند.

همانطور که می دانید، بادام زمینی ها و درختان بادام دارای خواص زیادی هستند که عبارتند از: افزایش حافظه، تقویت قلب و عروق، جلوگیری از بیماری الزایمر، تقویت عضلات و تسهیل بارداری قابل ذکر است که بادام زمینی را می توان در سایر کشورها به غیر از ایران کشت کرد.

بادام زمینی لاهیجان یکی از معروفترین نمونه های ایران است که ما باید برای پرورش این محصول اب و هوایی متعادل داشته باشیم، بنابراین شهرهای شمالی این امر را ارائه کرده اند.

بادام زمینی خارجی

در ایران و در بسیاری از کشورهای جهان خشکباری همچون بادام زمینی را تولید می کنند که چین اولین کشوری بود که این محصول را تولید کرد.

بنابراین بین بادام زمینی ایرانی و خارجی در نوع بسته بندی، طعم، اندازه و قیمت اختلاف وجود دارد که طعم بادام زمینی ایرانی به دلیل دارا بودن درصد بالای روغن از طعم خارجی آن بهتر است.

از نظر اندازه، به دلیل اینکه کشورهای خارجی تکنولوژی پیشرفته تر و استفاده از ماشین های موج سواری، بنابراین انها اندازه نسبتا یکنواخت دارند.

برای بسته‌بندی این محصول از پلاستیک‌های غیر هوا استفاده می‌شود که منجر به جلوگیری از رطوبت در داخل بسته می شود که از کپک زدن محصول جلوگیری می کند.

از نظر قیمت به دلیل نوسانات ارز، قیمت بادام زمینی ایرانی نسبت به خارجی از ثبات بیشتری برخوردار می باشد.

بادام زمینی انگلیسی

بادام زمینی به دلیل ارزش غذایی بالا برای تغذیه کودکان در شهرهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که این محصول دارای مواد مغذی ضروری است.

روغن این محصول مقدار زیادی چربی دارد که برای اهداف نفتی هم قابل استفاده می باشد که اکثر کشورهای خارجی از این محصول به صورت روزانه مصرف می‌کنند.

کاشت بادام زمینی در زنجان

با توجه به شرایط اب و هوایی و خاک حاصلخیز منطقۀ زنجان, کشت محصولات مختلف و به ویژه کشت بادام زمینی را در این منطقه پرورش می دهند.

تهیه کنندگان محصول معتقدند که تولید بادام زمینی تازه در این مناطق موجب باروری خاک خواهد شد و همچنین منافع اقتصادی را برای کشاورزان فراهم می کند که کاشت و رشد محصول در منطقه در طی ۱۰۰ تا ۲۱۰ روز طول می کشد.

معمولا برای کشت بادام زمینی، آن را در مناطق مرطوب و گرم انجام دهید که در ایران نواحی شمالی بهترین مناطق کاشت این محصول هستند.

در واقع محل اصلی کشت این محصول به حجم زیاد، استانه اشرفیه واقع در استان گیلان است که توانسته است با تحویل دادن بذر به تمام استان های شمالی، در کشت چنین محصولاتی در سایر شهرها به موفقیت دست یابد.

استانه علاوه بر توزیع بذر در استان های دیگر، به اموزش کاشت بادام زمینی پرداخته است که کردستان یکی از بهترین تولید کنندگان این محصول می باشد.

جوانه زدن بادام زمینی

برای کاشت بادام زمینی باید از گرد و غبار شن استفاده کنید که کود زیستی فراوانی داد و خاک باید برای ابیاری به طور کامل تخلیه شود.

گیاهان بادام زمینی به حرارت بیشتر نیاز دارند که بهترین درجه حرارت باید بین ۲۲ تا ۲۵ درجه برای این محصول باشد.

حداقل دمای مورد نیاز برای جوانه زدن خاک باید ۱۰ درجه سانتیگراد باشد تا فرایند جوانه زنی به خوبی انجام شود که معمولا ۵ تا ۱۰ روز بعد از کاشت طول می کشد.

بادام زمینی چگونه کشت می شود

سوال اصلی این است که که بادام زمینی ها چگونه کشت می شود؟

در مرحله اول کاشت بادام زمینی، اول بادام زمینی پوست کنده را در ظرف قرار دهید و پس از ۲۴ روز, این بذرها را از اب بیرون اورده و در مکانی خشک و بی نور برای جوانه زدن بگذارید.

دانه بادام ایرانی را با یک دستمال مرطوب نگه دارید که اگر رطوبت کافی در دانه وجود نداشته باشد، باعث رشد قارچ دانه میشود، بنابراین برای جلوگیری از قارچ، بهتر است که این رطوبت را حفظ کنیم که برای رشد این گیاه حرارت مورد نیاز است.

دمای محصول بین ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتی گراد می باشد که در نهایت بعد از ۴ ماه که به جوانه رسید، شما می توانید ان را برداشت کنید.

بادام زمینی فصل کاشت

کشت بادام زمینی معمولا در فصل گرم سال صورت می گیرد که در مناطق مختلف، کاشت و برداشت آن نیز متفاوت می باشد مثلا در شهر اردبیل کشت این محصول از اوایل اردیبهشت شروع شده و تا نیمه خرداد ادامه دارد.

اما برخی تا پایان ماه ژوئن صبر می کنند و برداشت را اغاز می کنند که در استان گیلان برای اب و هوای گرم، کشت بادام زمینی را از هفته اول اردیبهشت اغاز می کنند.

بنابراین ما به این نتیجه رسیدیم که کاشت در شهرها و استان هایی که در اب و هوا گرم هستند سریعتر از شهرهایی که سرد می باشند انجام می شود.

بادام زمینی سوغات کدام شهر است

همانطور که در بالا اشاره شد، یکی از قطب های اصلی کشت بادام زمینی شهر اشرفیه استانه است که به این محصول با کیفیت می پردازند.

بادام زمینی یکی از سوغاتی های مهم آن شهر می باشد و کسانی که به این شهر سفر می کنند می توانند یک محصول خوشمزه با طعم و مزه مطلوب به عنوان سوغاتی برای هموطنان خود خریداری کنند.

بادام زمینی به عربی چی میشه

بادام زمینی منبع غنی ویتامین های مورد نیاز بدن است که این ویتامین ها عبارتند از: بیوتین، مس، نیاسین و اسید فولیک.

در زبان عربی، گفته می شود که واژه «بادام» به دلیل برخورداری از خواص گسترده ای که دارد، تعداد زیادی از طرفداران را به خود جذب کرده است که اگر می خواهید این محصول با کیفیت را با کمترین قیمت خریداری کنید، می توانید ان را از سایت ما سفارش دهید.

حمید داداشی

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

مجموعه ما شما را به خرید بهترین محصولات بادام زمینی دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید